donderdag 19 februari 2009

Nationale Voorleeswedstrijd




Ik ging woensdag naar de nationale voorleeswedstrijd. Ik ging met mijn vader en zusje naar de bibliotheek aan de Groenmarkt. Lava ging ook mee. De juf en Rishantely stonden in de bibliotheek te wachten. Mijn vader, zusje, Lava en Rishantely waren mijn supporters. Rishantely had een spandoek gemaakt. Toen we er allemaal waren, gingen we naar boven. Er zaten al een paar schoolkampioenen in de zaal. Er waren veel mensen in de zaal, want de zaal was helemaal vol. Er waren 14 schoolkampioenen, 12 meisjes en 2 jongens.
Toen moest ik als vijfde voorlezen, op een mooie roze stoel met een zilveren rand. Alle schoolkampioenen waren zenuwachtig, vooral als je als eerste moest voorlezen. Maar als laatste zijn is ook niet leuk hoor. Toen ik aan de beurt was, gingen mijn supporters op de tafel staan met het spandoek omhoog. Toen ik klaar was met voorlezen was er een pauze van 5 minuten. Daarna moesten 5 kinderen voorlezen en daarna duurde de pauze 15 minuten. Toen moesten 4 kinderen voorlezen en toen was er pauze en de jury ging even weg om te overleggen. Toen duurde het best lang voor ze terugkwamen. Toen ze terugkwamen vertelden ze nog even wat zo goed was aan elke voorlezer. Ze zeiden over mij dat iedereen in de zaal met de mond open luisterde. Daarna maakten ze bekend welke 3 schoolkampioenen er door waren. Helaas zat ik daar niet bij. Dus mocht ik niet naar de kwartfinale. Ik vond het wel heel erg jammer. Maar ik heb het toch geprobeerd.
Ik vond het toch een hele leuke middag, het was een leuke ervaring om mee te doen en ik heb er veel van geleerd.

Groeten van Vinakim.

Geen opmerkingen: